Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Wałbrzych

Portale takiego typu jak Facebook, LinkedIn czy Instagram to bardzo mocne narzędzia do promocji biznesu w dzisiejszych czasach. Trzeba posiadać dużą wiedzę, aby wszystkie te działania przyniosły wymierne efekty. Może w dobrym stopniu wykorzystujemy potencjał swojej strony fanpage, ale nieumiejętnie ją promujemy, może to mieć dotkliwe skutki, które nie będzie łatwo naprawić, szczególnie jeśli mówimy o utracie zaufania przez klientów. Warto więc przyjrzeć się kilku najczęściej popełnianym błędom. Błędy te zwłaszcza są popełniane przez osoby bez doświadczenia w mediach społecznościowych, które z różnych przyczyn nie chcą współpracować z agencjami reklamowymi. Jednak, jeżeli profil przez długi okres nie przynosi korzyści, nie mamy więcej klientów – to współpraca z agencją może być najlepszym rozwiązaniem. Dlatego też warto powierzyć prowadzenie firmowego fanpage profesjonalnej firmie.

Reklama w serwisie społecznościowym

Często osoby na FB pragną interakcji, poszukują czegoś interesującego, chcą komentować i dzielić się swoją wiedzą. Szukają informacji i rozrywki. Dlatego też jeżeli zobaczą znowu reklamę, to nie dość, że ją zignorują, ale nie zapamiętają żadnego ciekawego (pożytecznego) przekazu z tej formy. Dlatego reklama powinna być umiejętnie wpleciona w przekaz informacyjny i stanowić jedynie małą część treści, a sporo zabawy dostarczanej dla odbiorców.

Krytyczne wypowiedzi pod kierunkiem konkurencji i innych klientów

Fanpage powinien w pierwszej kolejności stanowić źródło informacji, miejsce w którym można poczytać o ciekawostkach i dostarczać walorów rozrywkowych. Dopiero później powinny pojawiać się teksty typowo reklamowe i inne promocyjne. Zasadniczym błędem jest pozwalanie sobie na zamieszczanie na fanpage’u negatywnych opinii o konkurencji lub prowadzenie nacechowanych epitetami konwersacji z niezadowolonymi klientami. Tu często trzeba wylać kubeł zimnej wody na własną głowę i zastanowić się nad zasadnością wchodzenia w negatywne interakcję.

Ale co z komunikacją zwrotną?

Zamieszczanie treści, artykułów, fotografii, promocji czy ofert dla reklamy na portalu Facebook wymaga interakcji. Przykładowo osoby będące zainteresowane danym tematem na Fanpage’u będą pytały o coś w komentarzu lub na "prywatnej wiadomości". Jeśli ich pytanie lub wątpliwość pozostanie bez odpowiedzi, to może doprowadzić to do zmniejszonego zaufania.

Warto też zauważyć, że liczy się również szybkość odpowiedzi, ponieważ Facebook wyświetla publicznie informacje jak szybko ktoś może uzyskać odpowiedź na zadawane pytania poprzez prywatny kanał komunikacyjny. Ważne jest to, aby osoba prowadząca taki fanpage była w stanie udzielić szybko odpowiedzi, która będzie w stanie zaspokoić ciekawość takiej osoby, a w przypadku bardziej skomplikowanych pytań będzie w stanie skonsultować te kwestie z szefem lub osobą odpowiedzialną za komunikację z klientami. Pozwoli to efektywnie prowadzić taki fanpage. Jest to tym ważniejsze, że często użytkownik Facebooka te same pytania zadaje na różnych profilach. Mając podobną ofertę do konkurencji, ważny jest tu czas odpowiedzi.

Social media - jakie błędy najczęściej popełniamy przy promowaniu firmy?

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.