Prowadzenie fanpage jest w dzisiejszych czasach nie do przecenienia. Nie sposób wskazać firmę, która odnosi sukces w marketingu internetowym zupełnie ignorując serwisy społecznościowe. Facebook jest bez wątpienia najważniejszym i największym portalem skupiającym ogromną grupę użytkowników. Użytkownicy ci mogą stać się potencjalnymi klientami dla firmy, która sprawnie będzie operować w takiej rzeczywistości. W jaki sposób znane firmy radzą sobie z tym wyzwaniem? Oto kilka praktycznych porad.

Jak prowadzić fanpage, aby osiągnąć sukces na Facebooku?

Dostarczanie ciekawych, unikalnych i zabawnych treści

Z przeprowadzonych badań wynika, że użytkownicy odwiedzają Facebook z dwóch głównych powodów – chcą wiedzieć co słychać u znajomych oraz poszukują ciekawych, interesujących treści i rozrywki. Można więc wyjść naprzeciw tym potrzebom i dostarczać użytkownikom treści jakich właśnie potrzebują. Należy przy tym koniecznie trzymać się tematyki własnego fanpage’a, w taki sposób, aby przedstawiał pewną wartość merytoryczną. W takie ciekawe treści można wpleść od czasu do czasu posty promocyjne związane z działalnością firmy, ale trzeba to robić z wyczuciem. Zbyt nachalne zachęcanie użytkowników do kupna produktów może odnieść wprost przeciwny efekt od zamierzonego.

Regularność i systematyczność to podstawa

Niezwykle ważne jest to, aby na fanpage’u pojawiały się nowe treści w pewien sposób regularnie. Jeśli przyzwyczaimy użytkowników do tego, że codziennie pojawia się tam coś interesującego to będą tam powracać. Należy przy tym zaplanować znacznie wcześniej częstotliwość wpisów. Częstotliwość ta powinna zależeć od tematyki fanpage’a oraz branży firmy. Jeśli prowadzimy firmę, która produkuje meble to nowe wpisy nie muszą się pojawiać codziennie, bo mogą przestać być wartościowe i odkrywcze. W przypadku jeśli prowadzimy firmę wydającą gazetę lokalną to wpisy mogą pojawiać się codziennie, aby informować ludzi o tym co dzieje się w ich miejscowości.

Konkursy i reklama

Sposobem na zwiększenie zainteresowania fanpage’em jest zorganizowanie promocji lub konkursu. Z pewnością spowoduje to wzrost aktywności wśród użytkowników. Przy okazji organizowania konkursu dobrze jest pomyśleć o tym, aby taki konkretny post konkursowy wypromować za pomocą płatnej reklamy na Facebooku. Kwota opłaty za reklamę nie musi być wcale duża, a efekty mogą być całkiem zadowalające. Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że płatna reklama na Facebooku jest doskonałym wyborem jeśli zależy nam na tym, aby powiększyć grono fanów na firmowym fanpage’u. Szczególnie jeśli połączymy to z kuponami promocyjnymi dla użytkowników lub ze wspomnianym wcześniej konkursem.

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.