Podejmujemy decyzję o użyczeniu namiotu w jednej z firm zajmującej się wynajem namiotów warszawa, ale musimy też wiedzieć jakie są wymagania prawne odnośnie tego typu konstrukcji na terenie należącym do nas. Warto więc przyjrzeć się bliżej kwestiom prawnym i procedurom, które są konieczne, aby postawić upragnioną konstrukcję.

Czy konieczne jest pozwolenie budowlane?

Jedną z najważniejszych informacji dla przedsiębiorcy zainteresowanego postawieniem obiektu namiotowego jest to, że zgodnie z polskim prawem nie jest do tego celu wymagane pozwolenie budowlane. Nie oznacza to jednak, że nie są potrzebne żadne zezwolenia, wręcz przeciwnie – są one konieczne, aby zacząć stawiać taką halę namiotową. Na plus należy zaliczyć to, że cała procedura zdobywania zezwoleń jest znacznie mniej czasochłonna i prostsza w porównaniu do na przykład budowy obiektu stacjonarnego. Trzeba jednak pamiętać, że wypożyczenie namiotu powinno mieścić się w granicach do 180 dni. W innym przypadku konieczne będzie pozwolenie budowlane jeśli obiekt ma stać w jednym miejscu dłużej niż to ustawowe 180 dni. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby wynająć namiot na okres dłuższy niż te 6 miesięcy, ale przed upłynięciem tego terminu zdemontować halę namiotową i przenieść ją w inne miejsce, tak aby procedura związana z czasem istnienia tego obiektu w danym miejscu rozpoczynała się od nowa. Wniosek o pozwolenie na postawienie hali namiotowej musi wpłynąć od firmy, która wynajmuje tą halę, nie od firmy, która jest jej właścicielem i jej tylko użycza.

Gdzie należy złożyć wniosek?

Wniosek należy złożyć w Urzędzie Miasta na obszarze którego chcemy postawić taką konstrukcję tymczasową lub w Starostwie Powiatowym w przypadku jeśli strefa budowy będzie znajdować się w granicach mniejszych miejscowości lub wsi. Teraz pozostaje czekać, okres ten może wynieść do 30 dni w trakcie których może przyjść sprzeciw lub pojawić się mogą przeciwwskazania na tego typu konstrukcję w danym miejscu. Jeśli natomiast okres ten upłynie i nie będzie żadnej odmowy to wniosek podlega automatycznej akceptacji. Oznacza to, że można wtedy zacząć stawiać taką halę. Dość częstym błędem młodego przedsiębiorcy, który dostaje obiekt namiotowy od firmy zajmującej się wynajmem namiotów jest to, że zaczyna stawiać konstrukcję zanim jeszcze wpłynie na to zgoda, a jest to bardzo dużym błędem. Nie dość, że nie spowoduje oszczędności to jeszcze może mieć dotkliwe konsekwencje w postaci kary finansowej.

Prawne zobowiązania przy wypożyczeniu hali namiotowej

O czym jeszcze trzeba wiedzieć stawiając halę namiotową?

Eksperci z wypożyczalni namiotów w Warszawie z pewnością wyjaśnią wszelkie nieścisłości prawne i odpowiedzą na każde pytanie związane ze stawianiem hali namiotowej. Warto jeszcze pamiętać, że przestrzeń namiotowa nie może być na stałe połączona z gruntem. To aspekt o którym czasem się zapomina, a wyjaśnić można to w ten sposób, że po dekonstrukcji hali na miejscu nie powinny zostać żadne fundamenty i inne obiekty, które zmieniają kształt terenu. Wszystkie namioty na wynajem mają to do siebie, że nie muszą mieć fundamentów, więc w tym aspekcie nie ma się o co martwić, ale warto jednak o tym wiedzieć. Oczywiście oprócz aspektu wynajmu namiotow można pomyśleć o możliwości ich zakupu na własność, ale jak wcześniej było wspomniane, ustawowe 180 dni wymaga, aby konstrukcja była tymczasowa. Trzeba też wziąć pod uwagę to, że w przypadku jeśli hala ma spełniać funkcję publiczną, przykładowo jako miejsce prezentacji produktów na targu lub wystawa to należy jeszcze uzyskać opinię rzeczoznawcy w kwestii ochrony przeciwpożarowej (drogi ewakuacyjne, środki gaśnicze itp.).