Kiedy warto odświeżyć witrynę firmową?

Przychodzi taki czas, że pora zastanowić się nad tym jaki wpływ na internautów, a tym samym potencjalnych klientów firmy ma strona internetowa przedsiębiorstwa. Warto uświadomić sobie, że standardy budowy stron internetowych podlegają ciągłym zmianom. Widać na przykładzie firm takich jak agencja marketingu internetowego gdzie wiele czasu poświęca się na to, aby dokształcać się do nowych standardów wyszukiwarek internetowych i na podstawie tego tworzyć nowoczesne witryny, które pozwalają na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania w Google.

Co wskazuje na to, że strona internetowa wymaga odświeżenia?

Jeśli strona www była stworzona wiele lat temu to być może już teraz będzie odbiegać od najnowszych standardów. Internet dynamicznie się zmienia i to co kiedyś było modne, dzisiaj może wydawać się przestarzałe. Co powinno zwrócić naszą uwagę?

Jeśli ktoś zwróci nam uwagę na to, że strona www wyświetla się nieprawidłowo na urządzeniach mobilnych lub co gorsza – jest całkowicie bezużyteczna na różnego rodzaju smartfonach to będzie to zdecydowany znak na to, że należy bezzwłocznie dokonać jej aktualizacji. Fakty są takie, że z roku na rok wzrasta liczba osób korzystających z urządzeń mobilnych, a dzisiaj szacuje się, że już ponad połowa osób przegląda aktywnie internet z użyciem przenośnych smartfonów i tabletów. Małe ekrany o niestandardowych, a dość często mniejszych, rozdzielczościach powodują, że strony www nie mogą wyświetlić pełnej treści. Z tego względu tworzy się ich wersje mobilne, aby ułatwić korzystanie z ich treści, co nosi miano się responsywności.

Nieciekawie zaprojektowane menu główne, które odbiega od standardów będzie odstraszać potencjalnych klientów przed zagłębianiem się w treść witryny. Może jeszcze wiele lat temu nie było to tak bardzo ważne, tak dzisiaj tworzenie stron internetowych dla firm wymaga odpowiedniego pomysłu na stworzenie prostej i zrozumiałej nawigacji, która jest dostępna na każdej podstronie oraz pozwala dotrzeć szybko do ważnych informacji. Jest to nieodzowny element każdej nowoczesnej witryny w internecie.

Jeśli docierają do nas sygnały, że strona firmowa jest mało atrakcyjna, jej kolory nie są przyjazne i dość znacznie odbiega to od standardów innych, podobnych witryn w internecie, to kolejny ważny znak, że należy zastanowić się nad zmianą jej wyglądu.

Jeśli strona nie ma wbudowanych statystyk odnośnie odwiedzin to należy koniecznie zadbać o ten element. Dzięki temu można śledzić zainteresowanie internautów i oceniać jak szybko należy dokonywać zmian na samej witrynie.