Dzięki innowacyjnej technologii, jaką jest telefonia VoIP, firmy mogą uzyskać duże oszczędności w kosztach telekomunikacyjnych, zwłaszcza gdy zostanie ona wdrożona jako główny system telefoniczny dla pracowników.

Wynika to między innymi z faktu, że poszczególni pracownicy w różnym stopniu wykorzystują swój firmowy telefon. W niektórych działach wykonuje się mało połączeń, w innych liczba wykorzystanych minut idzie w tysiące. Firmy natomiast preferują proste formy rozliczeń, biorąc dla większości telefonów komórkowych bądź stacjonarnych jednakowe pakiety rozmów. Telefonia VoIP pozwala zredukować te koszty, gdyż firma otrzymuje jeden rachunek za całą infrastrukturę, uwzględniający faktyczne wykorzystanie telefonii.

Dodatkowo firmy coraz częściej dążą do tego, aby to klienci wykonywali połączenia do nich. Jest to znacznie bardziej opłacalne i lepiej odbierane przez klientów niż nachalny telemarketing.

VoIP bez abonamentu

Dlatego też przy wyborze platformy telekomunikacyjnej firmy koncentrują się obecnie na obsłudze połączeń przychodzących. Dlatego właśnie rośnie wśród nich popularność usług VoIP, które doskonale wpisują się w ten trend. Poza atrakcyjnymi ofertami abonamentowymi operatorzy VoIP oferują również swoje usługi w systemie prepaid, co pozwala na całkowitą niemal redukcję kosztów stałych w tym segmencie.

Korzyści z telefonii VoIP w firmie

Dla bardziej wymagających klientów dostępne są zaawansowane technologie, jak Centrale IP PBX i usługi SIP trunk. Dodatkowym atutem jest możliwość integracji telefonii z firmowym systemem CRM, co pozwala uzyskiwać dodatkowe informacje o kliencie już w momencie odbierania od niego połączenia. Przy większej liczbie połączeń doskonale się sprawdzają usługi kolejkowania i przekierowywania połączeń, dzięki czemu czas oczekiwania klienta znacznie się skraca.

Telefonia VoIP generuje też duże oszczędności na sprzęcie, gdyż teoretycznie do jej uruchomienia wystarczy komputer i zestaw słuchawkowy z mikrofonem. W dodatku usługa jest niezależna od sprzętu – połączenia VoIP można wykonywać z telefonu, komputera, smartfona, czy tabletu.

Dodatkowe usługi

Centrale VoIP oferują szereg opcji kierowania połączeniami przychodzącymi, co pozwala oszczędzać czas zarówno pracowników jak i klientów. Funkcje VoIP dla call center z kolei pozwalają na maksymalną automatyzację powtarzalnych czynności, takich jak wybieranie numerów do klientów, przekierowywanie połączeń do najmniej obciążonego pracownika, czy też wspomniany wcześniej dostęp do profilu klienta i historii jego zamówień.

Operatorzy VoIP oferują cały szereg dodatkowych usług dla klientów, z których każda firma może wybrać te najbardziej pasujące do jej oczekiwań. Do najciekawszych funkcji, poza wspomnianymi wcześniej zaliczają się:

- poczta głosowa,

- wirtualny faks,

- billingi online,

- drzewo wyboru IVR

- telekonferencje

- rozmowy wideo

- rejestracja rozmów i przechowywanie w chmurze.

Skuteczna redukcja kosztów w firmie dzięki telefonii VoIP

VoIP – czy warto?

Telefonia VoIP, o ile wypiera telefonię stacjonarną, to nie konkuruje bezpośrednio z telefonią komórkową. Może być jej doskonałym uzupełnieniem w obszarach, gdzie popularne komórki nie do końca się sprawdzają.

Dlatego też każda średnia i duża firma (a nawet te małe) powinna zainteresować się tą technologią w kontekście oszczędności i usprawnienia działalności działu obsługi klienta w firmie.