Dobrze zaprojektowana strona internetowa może przyciągnąć wielu potencjalnych klientów i zachęcić ich do dokonania zakupu, czy skorzystania z oferowanej usługi. Czas spędzony na stronie i podjęte na niej akcje zależą od wielu czynników. Masz na nie wpływ! Dowiedz się, co to znaczy dobrze zaprojektowana strona internetowa. Jakie powinna mieć cechy i na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? Przeczytaj artykuł i znajdź odpowiedzi na te pytania!
Dlaczego warto mieć stronę internetową?
Większość ludzi ma obecnie nieograniczony dostęp do Internetu i korzysta z niego, żeby szukać informacji o firmach, produktach i usługach. Bez wychodzenia z domu mogą przeczytać opinie i znaleźć dane kontaktowe. Dlatego strona WWW to podstawa! Dzięki niej możesz przedstawić swoją firmę i pokazać, czym się zajmuje. Może pełnić też rolę kanału sprzedażowego. Dobrze zaprojektowana strona internetowa pomaga dotrzeć do nowych klientów i poszerzyć ich grono.
Czego potrzebujesz do założenia strony internetowej?
Żeby móc wystartować ze stroną internetową promującą Twój biznes, potrzebujesz na początek:
- Wybrać nazwę domeny internetowej, czyli unikalny adres Twojej strony,
- Wykupić szybki i sprawny hosting, czyli miejsce na serwerze, dzięki któremu Twoja strona będzie mogła działać 24/7,
- Zdecydować się na projekt Twojej strony internetowej.
Jakie cechy powinna mieć skuteczna strona internetowa?
Na budowę dobrej strony internetowej ma wpływ wiele czynników. Pamiętaj, że stronę internetową tworzysz dla użytkowników, którzy będą ją odwiedzać. Dlatego to właśnie im powinno się z niej dobrze korzystać. Wtedy będą skłonni dłużej na niej pozostać, czy wykonać działania związane z zakupieniem produktu czy usługi.
Jednym z najważniejszych czynników jest UX design. To połączenie słów UX – user experience z design. Jak sama nazwa wskazuje, chodzi o projektowanie i atrakcyjny wygląd, wpływający na pozytywne doświadczenia użytkownika.
- Intuicyjność
Przede wszystkim użytkownik powinien bez problemu odnajdywać interesujące go treści. Na stronie może on szukać na przykład danych kontaktowych, informacji o produktach czy opinii. By z łatwością je odnalazł, strona powinna być zaprojektowana w przemyślany sposób.
Wszystkie elementy na stronie powinny być uporządkowane. Najważniejsze są te, które zawierają dane kontaktowe, regulamin czy informacje o firmie. Zadbaj o czytelne menu i nieskomplikowaną budowę strony, która pozwoli na łatwość jej użytkowania. Zrezygnuj z bardzo krzykliwych elementów i atakujących z każdej strony reklam czy banerów. Sam na pewno nie chciałbyś spędzać czasu na takiej stronie.
By strona była intuicyjna w użytkowaniu i skuteczna, powinna zawierać CTA – call to action, czyli wezwanie użytkownika do wykonania jakiegoś działania. Przede wszystkim takie zwroty wskazują użytkownikowi, jak poruszać się po stronie, np. „Sprawdź”, „Dowiedz się więcej”. CTA może być zachęceniem do dokonania zakupu, wysłania formularza, zostawienia komentarza czy opinii. Takie przyciski powinny być rozmieszczone w intuicyjnych miejscach, tak żeby użytkownik bez zastanawiania się był gotów z nich skorzystać.
- Atrakcyjny wygląd
Design, czyli atrakcyjny wygląd strony! To bardzo ważne, ponieważ obecnie ciężko jest skupić uwagę użytkownika. Jeśli zadbasz o estetykę, odbiorca będzie miał pozytywne doświadczenia ze stroną i będzie chciał częściej na nią wracać. Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim styl Twojej strony powinien być spójny. Kolorystyka powinna być dopasowana do branży. Może też nawiązywać do logo Twojej firmy. Dzięki temu, będzie wywoływać skojarzenia związane z Twoim biznesem i będzie swego rodzaju wizytówką firmy. Nie przesadź jednak z artyzmem! Pamiętaj, że strona ma być przede wszystkim czytelna! Zadbaj też o wysokiej jakości zdjęcia i grafiki.
- Wartościowe treści
Decydując się na stronę internetową, musisz zadbać o dostarczenie na nią atrakcyjnych treści. Na stronie firmowej powinny znaleźć się m.in. opis oferty, opis produktów, opis firmy czy artykuły, poradniki i inne formy interesujące użytkowników. Pomogą one przyciągnąć użytkowników na stronę i znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Tematy artykułów dobiera się do branży oraz tego, co najczęściej użytkownicy wyszukują w sieci, czyli tak zwane frazy kluczowe.
Atrakcyjne treści będą wyczerpywać temat, odpowiadać na pytania użytkowników i będą zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych. Mogą też zachęcać odbiorców do zakupów czy zapoznania się z ofertą.
- Responsywność
Kolejną ważną kwestią jest responsywność strony internetowej. Oznacza to, że taka strona będzie się dopasowywać do każdej wielkości ekranu. Nieważne, czy użytkownik będzie z niej korzystał na komputerze, telefonie czy tablecie. Wszędzie będzie prezentowała się dobrze, każdy element zostanie zachowany, a korzystanie z niej będzie proste.
- Niezawodność i bezpieczeństwo
Oczywiście, Twoja strona musi działać bez awarii i nie może ładować się zbyt wolno. Odpowiednio dobrany hosting pomoże tego dokonać. Strona nie będzie wyświetlała błędów i będzie dostępna dla użytkownika o każdej porze dnia i nocy.
Musisz także zadbać o bezpieczeństwo Twojej strony internetowej. Żeby uniknąć wycieku danych Twoich i Twoich klientów, strona powinna być odpowiednio zabezpieczona. Podstawową kwestią jest posiadanie certyfikatu SSL (Secure Socket Layer). To specjalna technologia szyfrowania danych przesyłanych pomiędzy przeglądarką a serwerem.
- Optymalizacja strony pod wyszukiwarkę
Użytkownicy szukający konkretnych fraz czy zapytań w wyszukiwarkach internetowych, trafiają na tak zwane organiczne wyniki wyszukiwania, czyli bezpłatne linki do stron internetowych. To, w jakiej kolejności wyszukiwarka je pokaże, zależy od wielu czynników i jest ustalane przez specjalne algorytmy.
Dzięki różnym działaniom, prowadzonym zgodnie z zasadami SEO (Search Engine Optimization), można zoptymalizować stronę tak, aby wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. To niezwykle ważne, ponieważ zazwyczaj użytkownicy nie sprawdzają kolejnych stron w wyszukiwarce, tylko korzystają z tego, co wyświetliło im się na pierwszej stronie.
Możesz sprawdzić czy Twoja strona jest zoptymalizowana zgodnie z zasadami SEO, korzystając z audytu SEO, przeprowadzanego przez specjalistów.
Szukasz agencji marketingu internetowego, która kompleksowo zajmie się budową Twojej strony? Potrzebujesz pomocy przy wyborze domeny i zakupie hostingu? Nie chcesz korzystać z kreatorów stron WWW? Zaufaj specjalistom z branży i stań się posiadaczem nowoczesnej strony internetowej.
Dobrze zaprojektowana strona WWW – podsumowanie
Po przeczytaniu artykułu wiesz, jakie atrybuty powinna mieć strona internetowa. Ważna jest jej czytelność, łatwość w użyciu, bezpieczeństwo i optymalizacja.
Skuteczna strona internetowa to często klucz do sukcesu i możliwość dotarcia do zupełnie nowego grona odbiorców! Jeśli chcesz wyjść naprzeciw nowoczesnym technologiom i mieć dobrze zaprojektowaną witrynę, powierz to zadanie specjalistom! Dzięki agencji marketingowej WeNet dostaniesz nie tylko stronę internetową, ale także kompleksową usługę i bieżące wsparcie. Zyskasz też pomoc dedykowanego opiekuna i ochronę Twojej strony.
Wejdź na WeNet.pl żeby dowiedzieć się więcej. Zaufaj specjalistom i zaoszczędź swój czas na rozwój biznesu!