Oszustwa reklamacyjne w Wałbrzychu - 26-latka usłyszała trzy zarzuty

1 min czytania
Oszustwa reklamacyjne w Wałbrzychu - 26-latka usłyszała trzy zarzuty

Bank odmówił zwrotu przy trzeciej reklamacji i zawiadomił policję. Komenda Miejska Policji w Wałbrzychu zakończyła czynności i przedstawiła zarzuty 26-latce.

Wałbrzyscy policjanci zajmujący się przestępczością gospodarczą ustalili, że kobieta trzykrotnie składała fałszywe reklamacje transakcji bankowych. Dwie pierwsze sprawy miały miejsce 26 maja i 13 czerwca 2025 roku - dotyczyły transakcji BLIK, które sama autoryzowała. Bank, wprowadzony w błąd, zwrócił jej łącznie 657,53 złotych.

6 lipca 2025 roku zgłosiła nieautoryzowany przelew natychmiastowy na 2000 złotych - w wyniku reklamacji bank dokonał zwrotu środków na jej konto. Trzecia próba miała miejsce 3 sierpnia 2025 roku - kobieta reklamowała transakcje kartą z okresu 7-15 lipca 2025 roku na łączną kwotę 1574,15 złotych. Procedury bezpieczeństwa zastosowane przez pracowników instytucji okazały się skuteczne i reklamacja została odrzucona, po czym bank zawiadomił Policję.

W środę 26-latka usłyszała zarzuty dwóch oszustw oraz jednego usiłowania oszustwa, kwalifikowanych jako art. 286 § 1 Kodeksu karnego oraz art. 13 § 1 w zw. z art. 286 § 1 Kodeksu karnego. Za popełnione przestępstwa grozi jej kara pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat.

Informacje przekazała Komenda Miejska Policji w Wałbrzychu.

na podstawie: KMP w Wałbrzychu.

Autor: krystian