49-latek z powiatu wałbrzyskiego stracił blisko 50 tys. zł przez oszusta

2 min czytania
49-latek z powiatu wałbrzyskiego stracił blisko 50 tys. zł przez oszusta


Mieszkaniec powiatu wałbrzyskiego stracił blisko 50 tys. zł po rozmowie telefonicznej z osobą podającą się za pracownika banku — złodziej namówił go do instalacji fałszywej aplikacji, dzięki której zdążył wypłacić środki z konta złapanego na telefoniczną zasadzkę.

  • Sprawa z Boguszowa-Gorc: uwaga na telefony od rzekomych konsultantów banku
  • Policja ostrzega i radzi: reaguj szybko i bez paniki

Sprawa z Boguszowa-Gorc: uwaga na telefony od rzekomych konsultantów banku

Do zdarzenia doszło 1 września br. Tego dnia 49-letni mieszkaniec powiatu wałbrzyskiego odebrał telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Rozmówca nakłonił go do instalacji aplikacji na telefonie, twierdząc, że ma to „usprawnić kontakt z bankiem”. Posłuszny instrukcjom, mężczyzna zalogował się i wprowadził wymagane dane.

Chwilę po instalacji z konta natychmiast wykonano przelew na kwotę ponad 9 tysięcy złotych. Następnie oszust wypłacił środki z konta walutowego — ponad 9 tysięcy euro, co w przybliżeniu dało około 40 tysięcy złotych. W sumie straty wyniosły blisko 50 tysięcy złotych.

Po zorientowaniu się, że padł ofiarą przestępstwa, poszkodowany rozłączył się, skontaktował z prawdziwym pracownikiem banku, przelał pozostałe środki na inne konto i zablokował rachunek. Sprawę zgłosił w Komisariacie Policji w Boguszowie-Gorcach.

Policja ostrzega i radzi: reaguj szybko i bez paniki

Apelujemy o ostrożność – żaden prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o instalację dodatkowej aplikacji, podanie loginu, hasła czy danych do logowania!

To oficjalne stanowisko Zespołu Komunikacji Społecznej Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu, podpisane przez podkom. Agnieszkę Głowacką-Kijek. Policja przypomina, że w przypadku podejrzanych telefonów najlepiej natychmiast się rozłączyć i samodzielnie zadzwonić na oficjalny numer infolinii banku.

Praktyczne kroki, które warto podjąć jeśli podejrzewasz próbę oszustwa:

  • natychmiast się rozłącz; nie wykonuj poleceń pod presją telefonu,

  • skontaktuj się z bankiem, używając numeru z oficjalnej strony lub karty,

  • jeśli widzisz nieautoryzowane transakcje, zablokuj kartę i konto oraz zgłoś sprawę bankowi,

  • zgłoś przestępstwo na Policję (np. w Komisariacie w Boguszowie-Gorcach),

  • nie instaluj aplikacji ani nie podawaj loginów, haseł czy danych do logowania.

Oszuści liczą na pośpiech i emocje — nie działajmy pod presją czasu. To nasze pieniądze i oszczędności życia — zadbajmy o nie rozsądkiem i ostrożnością.

Informację przygotowała i przekazała: Zespół Komunikacji Społecznej Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu, podkom. Agnieszka Głowacka-Kijek.

Na podstawie: Policja Wałbrzych

Autor: krystian