Kupił pelet przez internet, zapłacił ponad tysiąc zł i nie otrzymał towaru

1 min czytania
Kupił pelet przez internet, zapłacił ponad tysiąc zł i nie otrzymał towaru

Po upływie obiecanego trzydniowego terminu dostawy opału zamówiony pelet nie dotarł, a kontakt ze sprzedawcą się urwał. Mężczyzna zgłosił sprawę po tym, gdy przelew został zrealizowany, a wiadomości i telefony pozostały bez odpowiedzi.

43-letni mieszkaniec Wałbrzycha 3 listopada zamówił przez stronę internetową pelet i zapłacił za niego przelewem. Sprzedawca zapewniał, że towar zostanie dostarczony w ciągu trzech dni. Po upływie tego terminu przesyłka nie dotarła. Telefon kontaktowy sprzedawcy przestał odpowiadać, a wysłane wiadomości e-mail pozostały bez odpowiedzi.

Komunikat wskazuje, że jest to kolejny przypadek wykorzystywania zwiększonego zapotrzebowania na opał przez oszustów. Sprawcy tworzą fikcyjne strony internetowe lub podszywają się pod legalnie działające firmy. Po otrzymaniu zapłaty, najczęściej przelewem, znikają bez śladu.

W komunikacie podpisanym przez Zespół Komunikacji Społecznej Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu podkom. Agnieszka Głowacka-Kijek policja apeluje o ostrożność podczas zakupów w sieci. Przed dokonaniem płatności zalecane jest sprawdzenie wiarygodności sprzedawcy - zapoznanie się z opiniami, weryfikacja adresu firmy i numeru kontaktowego. Jako najbezpieczniejszą formę transakcji wskazano opcję płatności przy odbiorze.

na podstawie: Policja Wałbrzych.

Autor: krystian